Menü Kapat

Ülkemizin jeopolitik konumundan dolayı, depremler bu coğrafyanın kaçınılmaz bir gerçeğidir. Bilim insanları, son 1500 yılda büyük hasarlara neden olan 12 deprem olduğunu düşünmektedir. Afetlere karşı önlem almak amacıyla yaptırabileceğin zorunlu deprem sigortası (DASK), deprem sonrası meydana gelen maddi zararı karşılaması ve maddi yükünü bir az olsun hafifletmesi bakımından da önem kazanır. Ocak 2019 tarihinde Elazığ’da gerçekleşen 6,8 büyüklüğündeki depremde, Gölcük, İzmir, Hatay ve Van depremlerinde bu konunun ne kadar önemli olduğu görülmüştür. Bugün de Türkiye’de her gün küçük şiddetli depremler meydana gelmektedir.

Sen de binanda deprem nedeniyle oluşan hasarlara karşı güvence oluşturmak için göre zorunlu olan deprem sigortası (DASK) yaptırabilir ve deprem sonrası sağlanan yardımlardan yararlanabilirsin. Poliçeni her yıl yenileterek sigortadan faydalanmayı sürdürebilirsin. Dask nerede yapılır, nasıl yapılır konulu yazımızdan detayları öğrenebilirsin.

Peki, olası bir depremde DASK güvencesinde olan konut hasar görürse ne yapmalısın? İşte DASK hasar ihbarı ve sorgulama hakkında bilmen gerekenler.

DASK Hasar İhbarı Nedir?
Deprem veya bir doğal afet nedeniyle oluşan yer kayması, tsunami, yangın gibi durumlardan dolayı meydana gelen maddi zararların karşılanması için 2 yıl içerisinde hasar ihbarında bulunman gerekir. Ardından küçük-büyük tüm hasarlar için tazminat talebinde bulunabilirsin.

Deprem sonrasında hasar bildirimi, hasar tespiti gibi süreçler DASK tarafından düzenlenir. Hasar ihbarında senden istenen bilgi ve belgeleri eksiksiz bir şekilde ilettikten sonra işlemin durumunu takip etmek için ise Zorunlu Deprem Sigortası (DASK) hasar sorgulama yaptırabilirsin.

DASK Hasar İhbarı Nasıl Yapılır?
DASK hasar tespit aşamasına geçilmesi ve tazmin sürecinin başlaması için öncelikle hasar ihbarında bulunmaktadır. DASK tarafından farklı hasar ihbar noktaları belirlenmiştir.

Alo DASK 125 numaralı telefonu arayabilir ve hasarın belirlenmesi için süreci başlatabilirsin.
DASK resmî web sitesinden Online Hasar İhbarı sayfasına girdikten sonra senden istenen bilgileri doldurabilir ve kolayca hasar ihbarında bulunabilirsin.
E-Devlet Hasar İhbarı sayfasından ilgili adımları takip ederek hasar ihbarı yapabilirsin. E-Devlet hizmetinden yararlanabilmek için e-Devlet şifrenin bulunması gerekir. Eğer e-Devlet şifren yoksa sana en yakın PTT binasından şifre edinebilirsin.
DASK deprem poliçeni yapan sigorta şirketine de başvuru yapabilirsin. Sigorta şirketin hasar ihbarını DASK’a iletir.
DASK Hasar İhbarında İstenen Belgeler Nelerdir?
DASK hasar ihbarında bulunmak için temin etmen gereken belgeleri şu şekilde sıralayabiliriz.

Hak sahibinin T.C. kimlik numarası
DASK poliçe numarası veya adres kodu
Tapu bilgileri
Hasar yeri adresi
Telefon numarası
Eğer DASK adres kodunu bilmiyorsan DASK adres kodu sorgulama yazımızdan detayları öğrenebilirsin.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir